Migawki

Dla prenumeratorów naszego czasopisma 10% zniżki na kurs praktyk NLP.

Zaglądnij >>> 

 
Jaka tematyka artykułów najbardziej Cię interesuje?
 

Nasze czasopisma

Ezoteryk
Psychologia w Biznesie
akasha_logo.gif
Ekologia ceny Drukuj Poleć znajomemu
Oceny: / 0
KiepskiŚwietny 
Ekologia CenyNa ile impuls i poddanie się reklamie lub promocji wpływa na nasze decyzje o zakupach?Towary na lata, czy na chwilę?
Jak przez konsumpcję realizujemy swoje cele życiowe i do jakiego stopnia jesteśmy ofiarami lub dyktatorami mody... Produkty krajowe czy zagraniczne? Jakie znaczenie ma kraj pochodzenia i przestrzeganie standardów w ich produkcji.

Impuls
Psychologowie zauważyli, że ludzie kupują towary pod wpływem impulsu - spodobało się, koleżanka zachęciła, trafia się wyjątkowa okazja, czy super tania oferta, albo reagują na hasła typu „możesz kupić tylko teraz”, które powodują, że dostajemy zawirowania myśli i decydujemy się na zakup, który nie leżał w naszej strategii rozwoju biznesowego.
Czasem takie okazje znaczą, że towar jest albo niskiej jakości, albo produkowany z naruszeniem praw lub całkiem kradziony, ponieważ cena każdego towaru kształtuje się zgodnie z ekonomicznymi regułami uwzględniającymi interes wszystkich uczestników procesu powstawania produktu. Impuls do okazyjnego zakupu bardzo często jest stosowany w sprzedaży bezpośredniej - kup teraz - dostaniesz za pół ceny (sprzedawcy tę formułę powtarzają codziennie i promocja wciąż trwa...). Czy kupując kradzione rzeczy, lub produkowane z pominięciem podatków i bez ochrony praw własności będziesz czuł się fair wobec swoich dzieci, które będą chciały być uczciwe?

Ekologia CenyJakość
Jeżeli podobny towar znajdujesz w istotnie różniącej się cenie - to znaczy, że albo do produkcji zostały użyte niskiej jakości komponenty, albo została naruszona technologia lub wykorzystana praca „niewolnicza”. Często spotyka się w sklepach produkty czokoladopodobne, seropodobne lub łososiopodobne, które w dużym stopniu przypominają oryginał, ale reszta to wytwór utalentowanych chemików
i technologów. Czytaj skład na opakowaniu lub w ofertach - specjalnie dla Ciebie piszą drobnymi literami, aby nie było to łatwe :). Również może się zdarzyć, że sprzedawca liczy sobie zbyt wysoką marżę. Możesz też trafić na wyprzedaż towarów „nie modnych” lub po prostu przeterminowanych.

Moda
Biodrówki ubierają wszyscy, niezależnie od ilości sadełka zwisającego poza spodniami, bo są modne - trzymamy się w ogólnym nurcie niezależnie czy nam pasują czy nie. Moda zobowiązuje, jest jednym z motorów sprzedaży. Chcesz coś sprzedać - wypromuj to jako modne, gdy już zaczną to nosić wszyscy - cena spadnie i rzecz stanie się popularna, ale nie modna. Gdy zaczniesz realizować swoje twórcze pomysły - zaczniesz dyktować modę (pod warunkiem, że masz w sobie to „coś”, co już odkryłeś i doprowadziłeś do
perfekcji).

Potrzeby
bywają natychmiastowe lub strategiczne. Jeśli nie masz określonych precyzyjnie strategicznych planów obejmujących Twoje potrzeby, to jest ryzyko rozproszenia się na doraźnych mikro zakupach, które w konsekwencji do niczego się nie nadają i do niczego nie pasują. Gdy precyzyjnie określisz, co potrzebujesz i w jakiej kolejności - możesz wybrać sobie te towary, które są odpowiedniej jakości i w dobrej cenie. Ceną też jest czas - co z tego, że możesz pół życia zbierać na dobry sprzęt narciarski,a jak już go kupisz - będzie za późno, aby zaczynać się uczyć... Kredyt w tej sytuacji podnosi cenę, ale daje możliwość skorzystania natychmiast. Niegdyś większość produktów była kupowana na lata, tworzyła majątek rodziny i spadek dla następnych pokoleń. Obecnie struktura zakupów na przyszłość znacznie się zmieniła - domy budują na jedno pokolenie, ponieważ również małżeństwo skróciło swoje terminy od „dopoki śmierć nas nie rozłączy” do czasami półtoramiesięcznego standardu. Określ, czym dla Ciebie są długoterminowe plany i czym są strategiczne zakupy. Mam nadzieję, że nie planujesz podobnie jak nasi dziadkowie kupować jednego samochodu na całe życie?

Patriotyzm
Niegdyś mieszkało się w jednym kraju a nawet w jednym mieście dopóki nie przychodziła wojna i kraj nie przestawał istnieć. Społeczności wspierały się, nawzajem korzystając ze swoich usług. Produkowano regionalną żywność i każda zmiana była katastrofą. Życie kończyło się w wieku 40 lat - dalej było tylko dożywanie do końca i dbanie o dorastające wnuki... Teraz 50-latkowie dopiero startują a 70-latkowie podejmują naukę jazdy na nartach czy windsurfingu...
Regionalne produkty mogą być jeszcze bardziej zanieczyszczone chemikaliami niż kupowane z dużych gospodarstw rolnych, a pojęcie ojczyzny wędruje za człowiekiem wraz ze zmianą jego miejsca zamieszkania - mała ojczyzna jest teraz tam, gdzie jesteś Ty. Mieszane małżeństwa i globalna emigracja coraz bardziej zmuszają do podnoszenia poziomu tolerancji odmiennych kultur, wprowadzania wspólnego standardu kulturowego i unifikacji modeli zachowań.
Pojawia się również patriotyzm korporacyjny, jednoczący ludzi we wspólnotę ze względu na zainteresowania i źródło dochodów. Znacznie łatwiej uczymy się języków, kultur, uczymy się siebie nawzajem. Pojęcie patriotyzmu zaczyna nabierać bardziej duchowego niż przestrzennego wymiaru.


Siergiej Litwinow
  Drukuj Poleć znajomemu
 
© 2018 Elixir - nowa formuła życia ::